121Vizualizari 0Comentarii
Succesul afacerii tale depinde de o mulțime de factori, dar unul dintre cei pe care cu siguranță nu-i poți ignora este și satisfacția clienților. Categoric, aici ne referim la clienții care testează serviciile sau produsele tale și revin, nu la cei care ajung din întâmplare la tine în magazin sau la tine pe site. Și totuși, cum transformi un client de ocazie într-unul care îți va rămâne loial pe termen lung? Noi credem că sfaturile următoare se vor dovedi de ajutor!
Simplifică viața clienților tăi
În ziua de azi afacerile cele mai apreciate sunt cele care oferă experiențe excelente, nu doar produse. Așadar, dacă la capitolul calitate a produselor și servicii ai atins cel mai înalt nivel, e cazul să te concentrezi și asupra experienței de cumpărare a clienților tăi. Cu alte cuvinte, fă-le viața cât mai ușoară.
Existe mai multe modalități de a face asta, de la optimizarea website-ului și facilitarea sistemului de plată online, până la instalarea unui sistem POS care să le permită plata cu cardul în magazin. Descoperă ce-și doresc clienții tăi și care sunt aspectele care-i nemulțumesc și lucrează în primul rând la îmbunătățirea acelor situații.
Ascultă-ți clienții
Clienții, fie ei fideli sau de ocazie, îți vor spune întotdeauna ce-și doresc, tu doar trebuie să asculți cu atenție. Cele mai multe probleme din cadrul unei afaceri apar tot din cauză ca procesul de ascultare a consumatorului nu este unul eficient. Așadar, fă tot posibilul nu doar să-ți încurajezi clienții să ofere feedback cât mai des și pe cât mai multe canale, ci investește și într-un sistem performant de customer care.
Cu ce te poate ajuta un astfel de sistem? Prin utilizarea chestionarelor, a sondajelor, prin comunicarea pe social media sau pur și simplu prin analizarea interacțiunilor dintre clienți și angajați vei descoperi destul de curând ce faci bine și ce nu. Vei avea nevoie și de specialiști în customer care, deci angajează persoanele potrivite și investește în procesul lor de formare.
Folosește programe de fidelizare a clienților
Cele mai citite articole
Nu de puține ori vei avea nevoie de o schemă de fidelizare a clienților pe care să o urmezi pentru a câștiga încrederea potențialilor tăi clienți pe termen lung. După ce ai aflat ce-și doresc de la afacerea ta și de la interacțiunea cu tine, poți începe să le oferi asta în diverse moduri.
În general va fi vorba de mici recompense și atenții, de exemplu puncte de loialitate, reduceri cumulative sau discounturi de ziua de naștere a clientului. Ai grijă să încurajezi o acțiune promptă prin limitarea valabilității acestor reduceri. Bazează orice faci pe o strategie de marketing cu obiective pe termen lung!
Pune la dispoziția clienților conținut interactiv
Am stabilit deja că vei vrea să ai o prezență constantă pe rețelele de social media, dar trebuie să te remarci cumva. În caz contrar vei fi doar un alt brand dintr-un ocean plin de reclame și promoții pe care nu le urmărește nimeni.
Pentru a capta atenția utilizatorilor va fi nevoie să pui la punct o strategie de conținut care să ia în calcul valorile brandului tău și să creeze engagement pe baza conținutului pe care-l livrezi. Cu cât materialul este mai interactiv, cu atât mai bine! Ai grijă ca ceea ce produci să fie educativ și să aducă plus valoare urmăritorului.
Indiferent de strategia pe care o vei alege, ai grijă să fii consecvent!