Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Interacțiunea la locul de muncă și productivitatea în birourile viitorului

În ultimii ani, modul în care muncim, în care ne petrecem timpul la birou și în care interacționăm s-a schimbat radical. Ne concentrăm, în acest articol, pe cum va arăta viitorul muncii de la birou, în special în regim hibrid, și care vor fi elementele importante ce vor influența productivitatea companiilor: people centricity, reamenajarea birourilor sau sustenabilitatea business-urilor.

Importanța sistemului hibrid în contextul actual

Sistemul hibrid reprezintă o nouă lume profesională, diferită față de cea obișnuită cu modelul de lucru tradițional. Munca hibridă a transformat felul în care ne gândim la activitatea profesională. Este un mod flexibil și modern de lucru care a împânzit lumea muncii de ani de zile. Cu toate acestea, în ciuda faptului că este populară în atât de multe companii din întreaga lume, munca hibridă nu este o soluție universală. 

În schimb, vine în forme diferite pentru diverse companii și pentru angajații lor. O susțin chiar și proprietarii de clădiri de birouri, precum Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri office din România. 

Nu în ultimul rând, regimul de muncă hibrid poate fi un factor determinant în cuantumul de creștere al productivității, îmbinând mult mai multe activități și creând o eficiență mai mare a timpului.

Regândirea spațiilor de birouri

În cel mai bun caz, munca hibridă va face legătura între mediul de lucru la distanță și cel de la fața locului, astfel încât angajații să poată lucra fizic, la birou, împreună, cu ușurință. Investițiile în tehnologie la locul de muncă, cum ar fi instrumentele de comunicare la distanță și echipamentele de videoconferință, vor contribui la realizarea acestui lucru.

De asemenea, spațiile de birouri sunt locuri ce trebuie să ofere atât protecție sanitară, cât și posibilitatea de interacțiune interdepartamentală și între echipe, cum ar fi spre exemplu, modelul propus în România de Genesis Property: IMMUNE Building Standard™. Este vorba despre un standard care cuprinde peste 130 de măsuri inovatoare de protecție sanitară. Pornind de la ideea că businessurile viitorului vor fi caracterizate de accentul pe bunăstare și sustenabilitate, IMMUNE Building Standard™ își propune regândirea clădirilor de birouri, astfel încât să fie pregătite eficient, pe termen lung, în fața riscurilor de natură patologică, pentru protejarea rezidenților. Cu alte cuvinte, implementarea acestui standard poate contribui la recâștigarea încrederii angajaților de a se întoarce la birou și, implicit, la susținerea excelenței în mediul de business, pe termen lung.  

Cele mai citite articole

Pe lângă acestea, regândirea spațiilor de birouri va determina o creștere a productivității, înlăturând locurile sub-utilizate și crescând ergonomia celor dedicate efectiv muncii.

Birourile viitorului sunt huburi sociale

În acest tip ultramodern de huburi coexistă conceptele de co-working și co-living, întocmai cum vor putea fi întâlnite în locuri deja existente în București, precum YUNITY Park, unul dintre cele mai moderne de acest gen din România. Practic, experiența de lucru este regândită și echilibrul dintre viața personală și cea profesională este susținut începând chiar cu locul de muncă. Astfel, împrejurimile clădirilor de birouri devin o extensie a acestora, cu spații de lucru în aer liber, spații verzi, zone special amenajate pentru relaxare și deconectare de la activitățile curente.

Angajații își reevaluează prioritățile, ca urmare a provocărilor cu care s-au confruntat în ultimii ani, devenind mai atenți la echilibrul dintre viața profesională și cea personală și, în același timp, mai conștienți de importanța coeziunii echipelor din care fac parte. Astfel, 53,4% dintre angajații români consideră că interacțiunea cu colegii în afara biroului, la job sau în timpul liber este benefică pentru productivitate și crește unitatea echipei, arată un sondaj inițiat în 2022 de Genesis Property în rândul a 1.180 de angajați din toată țara.

Conceptul de people centricity

Un concept nu tocmai nou, însă în plină dezvoltare, people centricity se concentrează pe nevoile și aspirațiile angajaților. Una dintre nevoi este aceea de a interacționa cu ceilalți colegi, dar și cu leadershipul companiei. Interacțiunea aceasta este un stimul important pentru productivitate, iar sustenabilitatea business-urilor viitorului se bazează tocmai pe aplicabilitatea acestui concept.

Experiența la locul de muncă este ingredientul numărul unu pentru ca modelul de lucru hibrid să funcționeze cu adevărat. Deși este posibil ca angajații să nu vină la fața locului în fiecare zi, este important să ne asigurăm că fiecare zi la locul de muncă are un scop și este intenționată. Cu cât sunt mai multe persoane la fața locului, cu atât mai bună este experiența pentru cei care sunt acolo pentru a se întâlni și a colabora direct. Astfel, productivitatea se poate dezvolta exponențial, aceasta fiind strâns legată de starea angajaților.

Crearea unei experiențe excelente la locul de muncă necesită trei elemente: spațiu, tehnologie și oameni. Trebuie să ne gândim la modul în care funcționează împreună și la cum este influențat modelul de lucru ales. De exemplu, crearea unor spații cu scop bine definit în birou va îmbunătăți experiența la locul de muncă, deoarece angajații au la dispoziție diferite zone din care pot alege. Acestea ar putea fi zone de liniște, module de întâlnire, săli de colaborare sau zone de relaxare. Sprijinirea diferitelor tipuri de persoane și de muncă va contribui la susținerea modelului de lucru hibrid al viitorului.

Sursă foto: Unsplash

Cele mai citite articole