Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
banner
banner

Atunci când alergi, picioarele asigură forță, viteză și mobilitate, indiferent de specificul suprafeței. Însă accidentările produse la nivelul acestora sunt frecvente, din cauza șocurilor produse de impactul cu terenul, sau a nivelului de efort mult prea ridicat.

Pentru a putea pratica acest sport ori de câte dorești, ține cont de siguranța picioarelor tale. Așadar, iată o serie de sfaturi esențiale, care pot face diferența pe orice tip de circuit: 

Alege încălțămintea potrivită 

Pantofii sport reprezintă cel mai important element al echipamentului de jogging. Aleși în mod corect, protejează zone importante ale piciorului, precum articulațiile sau coapsele. Însă și mușchii spatelui sau coloana vertebrală se bucură de beneficiile oferite de aceștia.

Poartă încălțăminte cu talpă ce poate absorbi șocul generat la fiecare pas, dar și sosete de alergare, pentru o mai bună stabilitate la nivelul gleznei. Atunci când alergi, acest tip de șoc este de cinci ori mai mare, spre deosebire de cel produs în timpul mersului. 

Pentru asfalt, încălțămintea sport trebuie să fie ușoară și flexibilă, prevăzută cu talpă ce poate amortiza acest tip de impact, dar suficient de aderentă, chiar dacă nu există crampoane pe suprafața sa, ca în cazul adidașilor de trail.  

Execută pașii în mod corect

Atunci când alergi, mișcarea generată trebuie condusă de genunchi. Talpa se desprinde progresiv de suprafața solului, începând cu zona călcâiului și finalizând cu degetele. Se execută o mișcare de împingere, cu ajutorul zonei frontale a tălpii, pentru un pas mai mare. 

La aterizare, călcâiul este cel care atinge primul terenul, continuat apoi de zona mediană și degete. Evită să calci simultan pe toate cele trei zone ale tălpii, pentru a reduce riscul de accidentare la genunchi, sau la nivelul zonei lombare.  

banner
banner

Atenție la suprafețele pe care calci 

Dacă alergi pe circuit de trail, poartă adidași sport ideali pentru acest context. Pe talpă, aceștia dispun de crampoane metalice sau striații de dimensiuni diferite, pentru o mult mai buna aderență. De asemenea, au sisteme de prindere sigure, pentru stabilitatea gleznei.  

Însă chiar și cu ajutorul acestora, pot exista probleme cauzate de pășitul pe sol umed sau pietriș. Fii în permanență atent la suprafețele de sol din fața ta și pășește doar pe acolo pe unde solul este cel mai uscat, sau pe zone cât mai drepte posibil. 

Încălzirea este foarte importantă 

Înainte de a începe să alergi, este vital să îți încălzești corpul corespunzător, acordând o atenție specială picioarelor. Astfel, fluxul de sânge de la nivelul picioarelor crește, iar musculatura din această zonă se va contracta mult mai bine, în timpul efortului depus. 

Începe cu serii ușoare de rotiri în aer ale piciorului în jurul axului călcâiului, în sensul acelor de ceas, cât și în sens invers. Repeta apoi aceeași mișcare, doar că de această dată, întreaga suprafață a tălpii ia contact cu solul. 

De asemenea, încălzirea genunchilor este deosebit de importantă, mai ales dacă te refaci după o accidentare. Poți executa: flexii de genunchi față-spate, cu tălpile fixate pe sol; sărituri cu genunchii la piept; genuflexiuni etc 

Aceste sfaturi pot asigura mai multă siguranță la nivelul picioarelor, în timp ce alergi. Ține cont de acestea, pentru ca riscul de accidentare să se reducă semnificativ. 

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!