178Vizualizari 0Comentarii
Casa de marcat este indispensabilă pentru orice tip de comerciant. Indiferent dacă deții un magazin, un restaurant, un salon de înfrumusețare sau o clinică stomatologică, conform legii ai obligația de a folosi o casă de marcat și de a elibera bon fiscal tuturor clienților. Pe piață există numeroase tipuri de case de marcat, unele simple din punct de vedere al tehnologiei de care dispun, iar altele complexe, chiar portabile. Important este să alegi case de marcat în funcție de caracteristicile afacerii tale, iar în continuare îți vom prezenta câteva aspecte de care să ții cont!
La ce este necesară o casă de marcat?
Casa de marcat este dispozitivul care păstrează istoricul vânzărilor într-un mod eficient și cu ajutorul căruia pot fi transferate informațiile solicitate de către Instituțiile Statului (în special ANAF). Casa de marcat ajută și la ținerea contabilității și la evidențierea și organizarea stocurilor de marfă disponibile. Astfel, consultând informațiile oferite de casa de marcat, vei putea verifica exact dacă este cazul să plasezi noi comenzi. În plus, acest dispozitiv oferă clienților dovada că au achiziționat un bun sau un serviciu: bonul fiscal.
Criterii de care să ții cont când alegi o casă de marcat
În primul rând, va trebui să stabilești dacă ai nevoie de o casă de marcat fixă, conectată la un computer sau dacă îți este mai utilă o casă de marcat mobilă. Acest aspect trebuie luat în vedere în funcție de specificul afacerii tale (spre exemplu, dacă prestezi servicii la domiciliu).
Apoi, trebuie să ții cont de felul în care va fi folosită casa de marcat. De exemplu, dacă este nevoie de conectarea unor periferice, cum ar fi un scanner pentru produse, cântar, display extern și altele. Toate acestea contează, deoarece nu tuturor caselor de marcat le pot fi atașate diverse accesorii.
Capacitatea de stocare a datelor este un alt aspect pe care trebuie să îl iei în calcul și trebuie corelat cu numărul de clienți pe care îl estimezi pe zi. Fiecare casă de marcat electronică este dotată cu un card de memorie, pe care sunt stocate datele referitoare la tipul de servicii sau bunuri vândute, cantitatea acestora, contravaloarea, TVA-ul aplicat și locația unde funcționează.
Având în vedere noile reglementări în vigoare, casele de marcat trebuie să transmită date către ANAF în timp real. Astfel, un alt criteriu de care ar fi bine să ții cont este modulul GPS. Astfel, vei scăpa de drumuri dese la ANAF, deoarece informațiile vor fi transmise în timp real, fără să depui cel mai mic efort.
Cele mai citite articole
Pe lângă modulul GPS necesar, este nevoie și de conexiune la internet. Este bine de știut că în cazul unei conexiuni întrerupte, datele vor continua să se înregistreze cronologic, iar în momentul în care se restabilește conexiunea, acestea vor fi transmise automat către ANAF.
Timpul este prețios pentru fiecare dintre noi. Pentru a economisi timp și, de asemenea, pentru a nu greși, te poți baza pe o casă de marcat care emite rapoarte fiscale automate la final de zi. Astfel, cu doar câteva apăsări de butoane, vei intra în posesia rapoartelor de peste zi și le vei putea organiza eficient.
Bineînțeles, să nu uităm și de design. Poți alege o casă de marcat cu un design clasic, care nu iese în evidență, sau una colorată, care va atrage atenția. Totul depinde de preferințe și de spațiul unde va fi amplasată casa de marcat.
Trebuie să menționăm încă un aspect foarte important. Casele de marcat trebuie cumpărate numai de la distribuitori autorizați de către Ministerul Finanțelor, iar după achiziționare, acestea trebuie înregistrate imediat la Direcția Generală a Finanțelor Publice. Instalarea casei de marcat se face în prezența organului fiscal pe teritoriul căruia va fi amplasat dispozitivul. Cu acest prilej, se va verifica sigiliul fiscal și dacă datele înscrise pe bon sunt corecte.
Sperăm ca aceste informații să îți fie de ajutor, în cazul în care vrei să achiziționezi o casă de marcat!
Sursa foto: Shutterstock