Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Indiferent de vârstă, activitatea fizică aduce o mulțime de beneficii semnificative pentru sănătatea și bunăstarea întregului organism. Susținut de o alimentație echilibrată, bogată în vitamine, minerale și fibre, sportul se încadrează în categoria activităților recomandate de specialiști pentru dezvoltarea flexibilității, echilibrului, rezistenței, abilităților sociale și tratarea afecțiunilor care țin de psihic. 

În aceeași ordine de idei, recuperarea după fiecare antrenament constituie o perioadă extrem de importantă, deoarece ajută corpul să-și revină după un efort fizic intens. Atunci când practici orice tip de sport, apar o serie de modificări în organism. Datorită intensității exercițiilor, inima începe să pompeze o cantitate mai mare de sânge către mușchi, ventilația pulmonară crește în urma solicitării, ceea ce înseamnă că mușchii solicitați produc mai mult dioxid de carbon. De aceea, organismul are nevoie de oxigen pentru a produce glucoză și adenozină, elemente necesare pentru arderea caloriilor și producerea energiei. 

Așadar, dacă vrei să-ți atingi obiectivele dorite, acordă atenție următoarelor sfaturi ușor de aplicat. 

Totul pornește de la hidratare 

În timpul unui antrenament intens, corpul pierde, prin transpirație, o mare parte din sărurile și mineralele importante. Astfel, refacerea organismului începe prin consumul bogat de lichide, ce previne apariția febrei musculare și îmbunătățește rezistența. Pe lângă apă, specialiștii recomandă diverse băuturi hidratante: apă de cocos, apă de castraveți, ceai negru sau ceai verde. În schimb, pe lista articolelor de evitat se remarcă, în special, sucurile acidulate, cafeaua sau băuturile pe bază de alcool. 

Completează cu o masă echilibrată

După încheierea unei sesiuni de antrenament, senzația de foame își poate face apariția, fapt care nu trebuie neglijat. În urma efortului depus, organismul a epuizat câteva dintre resursele sale esențiale. Prin urmare, pentru recuperarea musculară include o combinație sănătoasă între carbohidrați și proteine. O gustare sățioasă poate fi compusă din fructe, cereale integrale fără zahăr, ouă sau produse lactate cu un conținut scăzut de grăsime. În cazul în care preferi o masă mai ușoară, poți integra suplimentele alimentare în dietă – spre exemplu, o singură porție de proteine gymbeam asigură necesarul de 20 de grame pentru refacerea fibrei musculare. 

Stretching înainte de plecare

Trecut de multe ori cu vederea, stretchingul reprezintă o parte la fel de importantă ca și antrenamentul în sine, deoarece aceste exerciții sunt menite să încetinească ritmul cardiac, după o activitate fizică intensă. Astfel, corpul își poate relua modul obișnuit de funcționare. Întinderea mușchilor după sport dezvoltă flexibilitatea și elasticitatea musculară, astfel încât, vei observa semne vizibile în creșterea eficienței antrenamentelor pe termen lung, îmbunătățirea posturii corpului și reducerea semnificativă a durerilor de spate.

Un corp odihnit va da randament

Pe lângă nutrienții și vitaminele pe care le extragem din alimentele consumate, organismul va funcționa la capacitate maximă atunci când este pe deplin odihnit. O regulă nescrisă care se aplică fie că te antrenezi într-o sală de forță, fie că alergi în parc sau te plimbi prin cartier, spune că orice persoană ar trebui să doarmă în jur de șapte – nouă ore pe noapte pentru a completa procesul de regenerare a corpului.

Recuperarea după încheierea unui antrenament reprezintă un pas de bază, necesar pentru reducerea posibilelor accidente, refacerea volumului de energie și creșterea masei musculare. Nu uita, senzația principală după fiecare antrenament ar trebui să fie una de satisfacție, bunăstare și mândrie pentru propriile reușite.

Sursă foto: Unsplash.com

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!